20’lik Diş Tedavisi Hakkında Bilmemiz Gerekenler Nelerdir?

Genellikle 18 ila 24 yaş arasında, çenenin en arka bölümünde çıkan dört dişe yirmilik diş denir. Çeneye uyum sağlayamamasından dolayı bu dişler ağrı ve apse gibi şikayetlere yaygın olarak sebep olur. Ayrıca yirmilik dişler diş eti ya da kemik içinde gömülü ya da yarı gömülü de kalabilir. Bu gibi durumların çözüme kavuşturulması için 20’lik diş tedavisi devreye girer. Söz konusu tedavi için ağız ve çene cerrahisi alanında uzman ve tecrübe sahibi bir diş hekiminden deste almak gerekir.

20’lik dişlerin tedavisi ihmal edilmemelidir. Zira bu dişlerdeki problemler komşu dişlerde çürük oluşumuna yol açabilir, çevre dokulara zarar verebilir ya da diş eti iltihaplanmasına neden olabilir. 20’liklerle ilgili rahatsızlıklar genel manada ağız ve diş sağlığını tehdit edebilir.

Peki 20’lik diş tedavisi nasıl yapılır?

20’lik dişlerin gömülü olması halinde tedavi yöntemi söz konusu dişlerin çekilmesidir. Öte yandan “Her çıkan 20’lik diş çekilmeli midir?” sorusunun cevabı “hayır”’dır. Eğer 20’lik dişler ağzınızda sorunsuz bir şekilde çıkmışsa ve fonksiyonel açıdan herhangi bir sıkıntı yoksa, komşu dişler üzerinde olumsuz bir etki yaratmıyorsa, çekilmeleri gerekmez.

Gömülü haldeki 20’lik dişlerin bir kısmının cerrahi operasyonla alınması gerekebilir. Bu noktada uzman bir çene cerrahından destek alınmalıdır. Operasyon öncesinde ve sonrasında dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Eğer uzman hekim tarafından gerekli görülüyorsa diş çekim ameliyatı öncesinde hastaya ilaç tedavisi uygulanabilir. Ameliyat sonrasında ise ilk birkaç gün aşırı sıcak ve soğuk, sert ya da katı yiyecek ve içeceklerden uzak durmak gerekir. Bunun yanında antiseptik gargara da kullanılabilir. 20’lik diş çekim operasyonları lokal anestezi altında gerçekleştirilir.

Tedavisi korku, endişe gibi sebeplerle ihmal edilen problemli 20’lik dişler, zamanla daha ciddi sorunlara sebebiyet verebilir. Mevcut probleme bağlı olarak ortaya çıkan 20’lik diş ağrısı zamanla yaşam kalitenizi düşürecektir. Ayrıca bu dişler, ağzınızdaki orijinal ve hiçbir sorunu olmayan dişlere zarar verebilir. Hatta bu dişlerin  kaybedilmesine bile sebep olabilir. Bu nedenle 20’lik diş tedavilerini ihmal etmeyin. Güvenilir, alanında yetkin, başarılı ve donanımlı bir diş hekimine giderek tedaviyle ilgili tüm ayrıntıları öğrenebilir, bu konuda tedavi desteği alabilirsiniz.