Diş Sızlaması

Dişlerde sızlama olmasının farklı nedenleri vardır. Diş minesinin hemen altında dentin adı verilen diş dokusu yer alır. Dentinin içinde de sinir uçları ve sıvıyla dolu küçük kanallar bulunmaktadır. İşte bu dentin dokusunun açığa çıkması diş hassasiyetine neden olur. Özellikle soğuk ve sıcak içecekler dentin kanallarında yer alan sıvıya etki ederek dişlerde hassasiyete, sonrasında ise sızlamaya neden olur.

Hangi Durumlar Dişlerde Hassasiyete Neden Olur?
  • Sert kıl yapısına sahip bir diş fırçasıyla dişlerin sertçe fırçalanmasıyla diş minesinin aşındırılması.
  • Yanlış diş fırçalama ile diş etinin çekilmesine neden olunması
  • Diş eti iltihabı. Diş etlerinin iltihaplanmasıyla diş eti renginde ve yüzeyinde değişiklikler meydana gelir. Böylece dişlerde hassasiyet oluşur.
  • Diş sıkma ve gıcırdatma (bruksizm) nedeniyle dişlerin mine dokusunun aşınması.
  • Diş çürükleri.
  • Asitli yiyecek ve içecekler tüketilmesi. Asitli yiyecek ve içecekler diş minesine zarar vererek hassasiyete neden olur.

Diş Hassasiyeti Oluşmaması İçin Neler Yapılmalıdır?
  • Yumuşak kıl yapısına sahip bir diş fırçası kullanılmalı.
  • Doğru fırçalama tekniğiyle dişler düzenli fırçalanmalıdır.
  • Diş hekimlerinin tavsiyesine göre flor uygulaması yapılabilir.
  • Dişlerdeki doku kaybının durumuna göre çeşitli dolgu malzemelerinin kullanılabilir.
  • Diş eti iltihapları ve diş eti sorunları mutlaka tedavi edilmelidir.
  • Diş sıkma ve gıcırdatma (bruksizm) varsa diş hekimine başvurularak gece plağı kullanılmalıdır. Gece plakları diş aşınmalarını önlemede en büyük yardımcıdır.
  • Diş çürükleri tedavi edilmelidir.
  • Asitli yiyecek ve içeceklerin tüketimi azaltılmalıdır.

Mustafa ORTA
Diş Hekimi