Diş Eti İltihabının Sebepleri Nelerdir?

Ağız ve diş bakımı yeterli seviyede yapılmadığı sürece ve gerekli özen gösterilmediği takdirde diş eti iltihabı muhtemeldir. Diş etinde meydana gelen iltihaplanmaya sebep olarak yetersiz beslenme ve dış etkenlerde sayılabilir. Gingivitis olarak tabir edilen diş eti iltihabı, bakteriyel enfeksiyonlar sebebiyle kendini gösterir. Ağız bölgesinde oluştuğunda yemek yeme de zorluk çekme ve ağız hareketlerinde zorlanmalara sebep olabilmektedir. Ayrıca oluşan iltihabın yoğunluğuna göre de ağrı yaşanması muhtemel sonuçlar arasındadır. İltihap oluşumuna rağmen ağız bakımındaki aksamalar hastalığın ilerleme göstermesine sebebiyet verebilir.

Diş Eti iltihabı Vücuda Yayılma Belirtileri Nelerdir?

Diş eti iltihabı, genellikler ilk safhalarda birçok kişi tarafından fark edilmemektedir. Herhangi bir belirti göstermezse varlığından söz edilmez denirse yanlış olmaz. İltihabın boyutlarının ilerlemesiyle belirtiler kendini göstermeye başlar. Diş eti iltihabından en çok görünenleri şu şekilde sıralayabiliriz;

• Diş etlerinde ve dişlerde oluşan şişlik, kızarıklık ve hassasiyet,
  • Çoğunlukla beyaz renkte olan iltihabî oluşumlar,
  • Ağız bakımı esnasında kanama oluşması,
  • Dişlerde gevşeme,
  • Ağrı hissi,
  • Sıcak ve soğuğa karşı aşırı hassasiyet oluşumu,
  • Ağız kokusu oluşumu.

Bu belirtilerden bir veya birkaçı gözlemlendiği takdirde diş hekimine başvurulmalıdır. Oluşabilecek daha vahim durumlara mâni olmak adına erken teşhis ve tedavi daima önemli role sahiptir.

Diş Eti İltihabı Nedenleri Nelerdir?

Ağız ve diş sağlığı yeterli yapılmadığı takdir de yemek artıkları ve plaklar tartar oluşumuna doğru ilerler. Oluşan tartarlar da diş eti iltihaplanmasına sebebiyet vermektedir. Bu durum dışında diş eti iltihaplanmasına sebep olan faktörleri şu şekilde sıralayabiliriz;

• Tütün ve tütün mamulleri kullanımı,
  • Diyabet,
  • Kemoterapi ilaçları kullanımı,
  • Kırılmış diş dolguları,
  • Hamilelik,
  • Genetik yatkınlık.

Diş Eti İltihabı Nasıl Geçer?

Diğer bütün hastalıklarda olduğu gibi diş eti iltihaplanmasında da erken teşhis hayati önem taşımaktadır. Erken teşhisle başlatılan bir tedavi ile başarıya ulaşmak oldukça mümkündür. Bu şekilde de diş kayıpları önlenebilmektedir.

İltihap tedavisinde kendini gösteren en önemli tedavi yöntemi profesyonel bir ağız bakımıdır. Bu yüzden diş hekimleri öncelikle ağız, diş ve diş eti temizliği yaparak ilk safhaya başlarlar. Böylelikle de plak tartar ve bakteriler temizlenmiş olur.

Bu işlemlerin ardından diş hekimleri tarafından özel alet, lazer vb. kullanılarak ve ultrasonik cihazlar kullanılarak diş eti iltihabı tedavisinde kalıcı çözümler oluşturulabilmektedir.

Peki sadece bu kadar mı? Hasta bu tedavilerden sonra eve gelince de ağız ve diş sağlığına yeterli hassasiyeti göstermezse aynı durumun tekerrür etmesi muhtemeldir. O yüzden düzenli ağız ve diş sağlığı temizliği kişi tarafından mutlaka takip edilmelidir.